Elevatoarele cu tractiune au motare de curent continuu sau alternativ. Sunt folosite trolii pentru a controla miscarea mecanica a elevatoarelor tragand anumite sfori pe un rulment care este atasat la o masina condusa de un motor de viteza mare. Aceste masini sunt de obicei cele mai bune optiuni pentru tractiune si ofera o fiteza de 3m/s.

 

Motor lift pret - sfaturi utile 

Motoarele de curent alternativ au fost folosite inca din cele mai vechi timpuri pentru elevatoare pe sol si implica cel mai mic cost iar riscurile sunt reduse aproape la zero, dar pentru o capacitate mai mare, viteza mai mare si extraoptiniuni moderne sunt necesare mai multe variabile pentru a controla liftul ceea ce implica o serie de probleme. Prin urmare, motoarele de curent cntinuu sunt preferate ca si solutii. Sunt folosite generatoare de curent care alimenteaza releul liftului de unde apare avantajul suplimentar de a izola electric elevatoarele eliminand caderile de tensiune tranzitorie din alimentarea electrica a cladirii cauzate de pornirea si oprirea motoarelor care cauzeaza fluctuatii de iluminare ori de cate ori sunt utilizate ascensoarele, precum si interfata cu alte echipamente electrice care au fost cauzate de arcurile contactorilor releului in sistem de comanda.

Disponibilitatea pe scara larga a tuturor unitatilor de curent alternativ care au o frecventa variabila permite motoarelor sa se utilizeze in mod universal aducand cu ele si avantaje motoarelor si generatoarelor mai vechi, fara probleme in ceea ce priveste eficienta si complexitatea. Instalatiile vechi care se bazau pe generator si motor au fost inlocuite treptat avand o eficienta energetica redusa.

Lifturile care au motoare de tractiune fara angrenaje au de fapt motoare electrice cu turatie redusa sau cu turatie mare alimentate in sistem continuu sau alternativ. In cazul acesta scripetele de antrenare este pus direct pe capatul motorului. Elementele de tractiune fara angrenaje pot sa atinga viteze mult mai mari. Intre motor si cutia de viteze sau intre motor si scripetele de antrenare va fi amplasata o o frana care poate fi pusa si la capatul rotii de antrenare. Frana este un fel de tambur extern care este actionata de forta arcului si mentinuta deschisa prin mijloace electrice. Intreruperea curentului electric determina cuplarea franei si impiedica miscarea elevatorului. De asemenea, frana poate fi facuta si sub forma de disc sau de 1 sau mai multe etriere puse peste un disc la capatul arborelui motor sau la capatul scripetelui care se foloseste pentru lifturile de mare viteza, inalte si cu capacitate mare cu masini pentru o putere de franare si capacitate mare insa se utilizeaza acelasi design de la motoarele cu tractiune conventionale pentru un plus de franare, un motor mai compact si eficienta sporita.